Selasa, 7 Julai 2009

Mentor Penternak Kambing yang berjaya

Salam sejahtera,

Pada beberapa minggu ni sibuk sikit di kandang kambing dengan menerima beberapa kunjungan pelawat yang bakal membeli anak-anak kambing. Harga yang ditawarkan agak menarik dari RM250 hingga RM350.

Pelbagai gelagat pelawat yang datang tapi kebanyakannya mereka yang baru nak berjinak dengan dunia penternakkan kambing.

Jadi saya pun berilah sedikit panduan dan penerangan kepada mereka. Ada yang mintak diadakan kursus, tapi saya ni belum layak jadi penceramah..... he...he..

Bila kita curah ilmu penternakkan ni saya teringat kata-kata mentor saya, kita ajar orang kalau mereka inginkan bantuan dan berikan ilmu kepada mereka insyaAllah ada imbuhannya.....
Yang saya ingin kongsikan dengan anda tentang pelanggan yang membeli buku Rahsia Kambing saya, saudara Faizul namanya, sebelum beli ebook saya dia telah menghubungi saya dan tanya tentang pandangan dan pendapat... so niat ingin membantu saya pun terangkan serba ringkas, maklumlah telefon susahlah sikit....
Sekarang beliau dah mula menternak. Alhamdulillah. Dan baru baru ni dia kirimkan gambar kandang dan anak kambing yang di ternak....... cuba lihat gambarnya.....




Kandang milik Faizul Baka Betina


Baka Penjantan



Fuhh.... rasa seronok dan puas, sebab ada juga pelanggan saya dah memulakan penternakkan kambing ni.... saya tanya apa perasannya bila dah tengok kambing tersebut? Katanya satu kepuasan dan seronok tengok gelagat anak kambing tersebut dan mungkin nak besarkan lagi projek ternakkan nya.


Ohhh lupa nak cakap.... ternakkan faizul ni abang dia yang duduk kampung jaga.
Anda bila lagi??

Tiada ulasan:

Powered By Blogger