Isnin, 10 Disember 2007

Berita Gempar untuk Penternak

Pagi ni tengah memandu ke tempat kerja, terdengar berita dalam radio KLFM, Gempar untuk Penternak.

Apa yang tak gemparnya, berita tetang import makanan yang bernilai hampir 2 billion setahun.

Wow, banyaknya.... rupanya makanan ternakan pun tak cukup untuk menampung ternakan di Malaysia, ini merupakan satu peluang kepada mereka yang memiliki tanah dan pengusaha jagung. Kepada pemilik tanah boleh lah mulakan penananman rumput ternakan untuk dijual kepada penternak. Manakala pengusaha jangung boleh menjual batang tumbuhan tersebut kepada para penternak untuk dijadikan sumber makanan dan silaj untuk ternakan mereka.

Kalau nak tahu macam mana nak buat Silaj boleh layari blog sahabat di Projek Kambing FAD.
Survey tentang silaj ni ada juga yang telah mengusahakan penjualan silaj sebanyak RM10 setong yang diusahakan oleh pasangan suami isteri, Mohamad Jamil Mahidin dan Fatonah Arbain dari syarikat MJ Fatonah Enterprise, lokasi mereka di Kampung Teluk Penyamun, Batang Berjuntai, Selangor. Maklumat lanjut boleh hubungi mereka di 03-78460830, 017-3343800, 012-3343800 . Maklumat ini diperolehi dari Berita Harian Online

Seperti isu saya terdahulu kepada mereka yang menjual rumput ternakan juga boleh berjaya kalau kena gaya dan usahanya. Maklumat lanjut saya tengah jalankan satu projek berkaitan ternakan kambing. Nantikan kemunculannya.

Selamat mencuba.

Selangkah menjadi jutawan

Tiada ulasan:

Powered By Blogger