Sabtu, 1 September 2007

Kali ni saya masukkan beberapa gambar kandang milik saya….comel aje.

Bolehlah anda dapatkan gambaran tentang kandang kambing ni, tak perlulah canggih sangat kalau kita nak mula menternak. Yang penting kita buat dulu baru kita tau apa masalahnya dan dari situ kita cari jalan untuk mengatasinya…. setiap masalah pasti ada penyelesaiannya.
Pandangan hadapan kandang


Bilik-bilik untuk kambing & anak



Inilah kambing saya...hitam dengan Hero

Ini lagi gambar kambing..semuanya ada 6 ekor aje...sikit-sikit lama-lama jadi bukit..he..he..

Ok pada blog yang akan datang saya akan ceritakan pasal bab makanan pulak. Makanan amat penting untuk tumbesaran kambing dan memastikan kambing sihat dan 3G (gemuk gempal dan gebu)

Kambing kalau dijaga makanannya dengan baik akan meningkatkan kualiti kambing berkenaan dan mengurangkan wabak penyakit.

Pada anda yang ingin mendapatkan maklumat terbaru dan berkongsi pengalaman sila email saya di faridsulaiman@gmail.com dengan tajuk info ternak.

Pada mereka yang masih ragu-ragu….nah mulakan impian untuk menternak dari sekarang. Jangan tunggu lagi, rajin-rajinlah balik kampong dan terokailah dunia penternakan ini.

Selangkah menjadi jutawan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

seronok baca cerita penternak. kandang kat mana?

Powered By Blogger