Jumaat, 6 Februari 2009

Kursus Ternakkan Kambing

Salam sejahtera,

Ni saja nak mencelah kat Edisi Khas tentang kursus ternakkan kambing yang akan diadakan oleh mentor saya Cikgu Halim di Bukit Payung, Alor Gajah, Melaka 20 meter dari susur keluar tol Simpang Ampat, Alor Gajah.

Berikut maklumat tentang kursus tersebut:-

Tarikh : 14 - 15 Februari 2009 (2 hari)

Masa : 8.30 pagi - 6 petang

Kepada mereka yang berhajat nak jadi penternak tu eloklah pergi, kalau datang luar dari Melaka jangan risau kat situ pun ada Homestay kadarnya pun murah.

Gi kursus ni tak rugi, banyak boleh diajar. Hah... hari kedua paling seronok dapat buat praktikal, bermain dengan kambing, suntik kambing, buat makanan kambing sendiri dengan menggunakan fomular Cikgu Halim yang sememengnya tak kedekut ilmu. Walaupun dah hampir 2 tahun saya gi kursus dia tapi sampai sekarang dia masih membantu.

Bab makan pun best jugak, sebab waktu ni merasalah lauk pauk kampung.
Bab bayaran kalau tak silap saya hanya RM200 sahaja. Hah mana nak dapat gi kursus, ada makan, minum untuk 2 hari belajar suntik kambing lagi Kos cuma RM200, Fuhhh murah tu.

Biasanya diakhir kursus Cikgu Halim ada menjemput mereka yang dah berjaya dalam bidang pertanian dan ternakkan, masa saya dulu ada brother ni berjaya buat ladang mangga.

Kepada mereka yang berhajat sila hubungi Cikgu Halim terus di talian 013 6560995, tempat terhad siapa cepat dia dapat.

Selamat berkursus.


========================================
Panduan Asas penternakkan yang perlu dimiliki
www.RahsiaKambing.com
========================================

Tiada ulasan: