Ahad, 19 Julai 2009

Kerja Kahwin

Salam sejahtera,

Minggu ni ramai pulak yang mengadakan kerja kahwin, hai susuah jugak nak jadualkan. Pada majlis macam nilah yang amat menyeronokkan apabila kita dapat bertemu sanak saudara dan bersembang pelbagai perkara termasuklah kes bunuh diri Setiausaha Exco Seri Kembangan baru-baru ni yang pastinya saya amat kurang berminat tentang politik.

Tapi apa yang menjadi tertarik pada majlis kerja kahwin selain nak tengok pengantin, adalah lauk pauk yang dihidangkan. Pada Sabtu (semalam) berkesempatan kerumah sepupu yang mengadakan majlis nikah anaknya di Subang Jaya... dah dapat menantu dah.... sepupu aku.

Pada majlis tu yang saya amat tertarik dengan masakan yang amat simple, ada ayam goreng, lauk lemak cili api daging salai, rendang, ikan masin dan telur masin serta ulam-ulaman....wah memang mengancam lauk masak lemak cili api yang cukup sodap..... memang terasa daging tu disalai atas kayu atau arang bukan atas tungku gas...

Hah.... dah nampak anda air liur yang dah meleleh dah dengar pasal makan ni... Saya sempatlah bersembang dengan orang yang mengurus lauk pauk tersebut, dia kata dia beli daging yang telah siap disalai di Seremban dengan harga RM30 sekilogram.

Wah jual daging salai pun laku nampaknya.... yang penting rajin. Sebagai penternak kambing kita kenalah berusaha lebih gigih dan kreative untuk memajukan perniagaan kita.

Semalam kambing saya beranak lagi jantan kali ni bilangan dah bertambah ke 37 ekor.... Alhamdulillah segala usaha dah start berkembang.


Sehingga jumpa lagi....

===================================================
Dapatkan ebook "Rahsia Kambing" dan dapatkan bonus-bonus menarik.
===================================================

Tiada ulasan: