Rabu, 15 Julai 2009

Jual Kambing

Salam sejahtera,




Pada minggu lepas sungguh menyeronokkan apabila segala usaha yang telah dicurahkan mendatangkan hasil.

Pada pertama kalinya saya dah mula menjual ternakkan kambing dengan 4 ekor sekali gus.... Seronok bila dapat duit hasil menternak kambing selama ni.





Saya memang tak kenakan harga yang tinggi ada yang kurang dari harga pasaran sebab saya jual pun pada cucu jiran saya yang berhasrat nak mula menjadi penternak kambing macam saya jugak.


Bila dah sampai ke tahap penjualan kambing kita rasa bersyukur yang amat sangat, sebab segala penat lelah dan usaha yang ditaburkan telah mendatangkan hasil.


Saya pada mulanya keberatan jugak nak jual tapi kambing dah mula cecah 38 ekor saya pun fikir dah tiba masa untuk jual.


Ibu saya pun bersungguh-sungguh suruh saya jual. Memang adatlah untuk pembeli nak tengok dulu dan memilih kambing yang sesuai sebelum membeli.


Bagi saya siapa cepat dia bolehlah ambil kambing.... urusan Tunai..... he....he....



Jual kambing ni memang memerlukan masa jugak, sebab saya taklah buat promosi sekadar memaklumkan kepada rakan-rakan dan saudara-saudara terdekat sahaja, agak lambatlah sikit prosesnya.

Tapi kalau dah cecah 50 ekor nanti saya akan naikkan papan tanda tentang ternakkan supaya semua orang tahu. Seperti yang saya nyatakan dalam ebook Rahsia Kambing

Tiada ulasan: