Selasa, 9 Jun 2009

Jutawan Segera Penternakkan

Salam sejahtera semuanya,

Lama sudah tak update blog ni, maaflah atas perkara yang tidak dapat dielakkan.

Post kali ni saya nak kongsi tetang Jutawan Segera, ha.... siapa yang tak nak jadi jutawan segera bukan? Tambahan dalam dunia penternakkan yang memang telah terbukti boleh jadi jutawan kalau kena gaya dan usahanya.... saya kata usaha ya bukan duduk saja....

Tapi kali ni saya nak cerita tentang orang yang mengambil kesempatan didalam kesempitan ekonomi kini.

Ahhhh ada yang sanggup menipu.....


Pada minggu lepasa saya balik kampung adalah kenalan yang saya jumpa dia baru saja dapat VSS, so pampasan taklah banyak dia dapat lebih kurang RM20 k aje, ialah dah kerja kilang. Tapi apa yang sedihnya duitnya dah tinggal separuh aje.... ikut kawan melabur dalam pelaburan penternakkan.

Di pendekkan cerita dari mana agen tersebut dapat nombor telefon dia, mulalah dia telefon dan terangkan tentang program pelaburan ternakkan. Modal permulaan cuma RM3000, setiap bulan akan dapat RM300 selama berapa tahun pun saya dah lupa....

Atas desakan rakan yang sama-sama dapat VSS dan ada rakan dah mula dapat imbuhan pada bulan pertama, kawan saya ni pun mula masuk dengan RM3000.

Lepas 1 bulan berlalu, dia semak dalam akaun bank memang ada RM300. Nah perasan tamak dah mula nampak, dia mula gandakan pelaburan kepada RM 9000 jadi bolehlah dia dapat RM900 sebulan.... senangkan tak buat apa-apa boleh dapat RM900 tiap-tiap bulan.

Tapi..... hanya dapat 3 bulan aje pulangannya, masuk pada bulan keempat....dah tak dapat apa-apa, dia dan rakan yang lain cubalah menghubungi agen tersebut tapi tak dapatdah, pergi KL cari alamat ofice memang tak wujud.....

Jadi dah tentulah kena tipu, dapatlah dia balik RM2100 aje yang lain lesap...

Saya pun tanya dia, kau tak pergi kemelawat kandang ternakkan yang agen tu cakap? Tak, dia tunjuk gambar saja, dia kata kandang ada kat Terengganu, Kelantan Sabah dan Sarawak.

Dia lepas jumpa agen, dia bawak pulak jumpa tuan punya projek ni, pakai keta besar, nampak macam berpendidikan tinggi....

Apa boleh buat nak cepat kaya.....

Jadi kepada rakan yang lain hati-hatilah untuk melabur, biar pergi tengok kandang walaupun kena pergi Kelantan sekali pun.

Jangan mudah tertipu.... sebenarnya banyak cara yang boleh anda labur untuk dunia penternakkan, tanpa kena tipu....

Segalanya ada saya kongsi dalam ebook bonus Rahsia Kambing .... dapatkannya hari ini.


Berhati-hati untuk menjadi jutawan......

1 ulasan:

SayaBudakBaruBelajar berkata...

Assalamualaikum,

Sudi tukar link dengan saya

www.kisahjutawan.blogspot.com
-Haizal Ramdzan-