Selasa, 5 Mei 2009

Virus dari Haiwan Babi

Salam sejahtera,

Sekarang dah mula kecoh juga tentang keadaan penyakit virus khinzir. Telah kita ketahui dari dulu lagi tentang ternakkan ini memang mempunyai sejenis kuman yang memang tidak boleh di hapuskan dalam pelbagai bentuk dan cara.

Oleh itu kita dinasihatkan untuk mempertingkatkan lagi mutu kesihatan kita, kalau ada cadangan yang nak melancong luar negara tu, cubalah tangguhkan dulu atau tukar aje plan pergi melancong ke dalam negara.

Kebersihan amat penting. Begitu juga dengan kebersihan kandang kambing jangan di abaikan. Ia juga merupakan faktor utama untuk memperolehi baka kambing yang sihat.

Hari minggu yang lalu bapa mertua saya ada berjumpa dengan seorang rakannya, beliau menasihatkan saya supaya mula menjual ternakkan kambing saya, sebab kambing ini kalau dah kena penyakit habis satu kandang.

Saya tak nafikan ia memang benar tentang perkara ini, tapi kena tengok juga penyakit apa? Kebersihan kandang macam mana? Pengasingan ada tak dibuat dan lain- lain lagi.

Nasihat saya jaga kebersihan kandang dan jagalah kesihatan kita untuk hidup lebih sihat dan baka kambing yang gemuk, gempal dan gebu..... (3G)


Sekian



============================================
Sudahkah anda memperolehi ebook Rahsia Kambing?
Dapatkan ebook tersebut hari ini, ada bonus menanti anda...
============================================

1 ulasan:

bat43000 berkata...

salams..

blog ni actually bagus... tapi kenapa lamer sgt tak update berkenaan kambing nih... huh!