Rabu, 6 Ogos 2008

Malaysia Agriculture Horticulture & Agrotourism @ MAHA 2008


Salam sejahtera.....

Pameran yang ditunggu-tunggu telah tiba kini....

Kali terakhir saya pernah pergi pameran ini adalah pada kali pertama mereka adakan di Mardi, Serdang, Selangor.

Lawatan tersebut telah memberi banyak pengajaran dan membuatkan saya bertekat untuk menjadi seorang penternak kambing yang berjaya. Lepas lawatan tersebut saya mula menyusun langkah menghadiri kursus dan terus merangka....walaupun mengambil masa hampir 6 bulan untuk mengkaji beberapa faktor sebelum memulakan dunia penternakkan ini. Dan sehingga kini Alhamdulillah segalanya di permudahkan oleh Allah.

MAHA kali ini diadakan di Mardi, Serdang, Selangor. Bermula pada 11 hingga 23 Ogos 2008.

Dulu saya pergi dengan isteri saya keluar rumah jam 8.00 pagi... bukan apa nak menggelakkan anak-anak ikut.... walaupun isteri saya kurang berminat bab-bab ternakan ni tapi dia terus bagi sokongan sehingga hari ini.

Sampi jam 8.45 dapatlah parking depan sikit tapi kereta dah start banyak datang.... maklumlah hari Sabtu.... saya fokus lebih di tempat ternakan kambing sahaja... sehingga isteri saya hampir pitam cemas juga....

So, sempena MAHA 2008 yang akan tiba tak lama lagi saya nasihatkan anda bawalah payung, bawa juga air mineral untuk hilangkan dahaga nanti. Kalau bawa anak-anak pastikan mereka sentiasa berada pada pengawasan anda.

MAHA kali ini saya pergi bersama teman saya pada hari Kahmis, 21 Ogos 2008, InsyaAllah... jika tiada aral melintang....jumpa disana.....
Selangkah menjadi usahawan

Tiada ulasan:

Powered By Blogger