Isnin, 2 Jun 2008

Mendalami ilmu ternakan kambing

Salam sejatera,

Kalau nak jadi penternak kambing kenalah pandai membebek.... ha...ha...ha,


Itu cuma bidalan orang tua, bukan apa ada betulnya juga kalau kita nak mahir dalam sesuatu perkara itu kita kenalah berusaha untuk mempelajari bidang berkenaan supaya kita dapat menempuh dan mengharungi segala cabaran dan dugaan sebelum merasa manisnya.


Kalau nak jadi penternak tapi takut nak belai kambing atau perah susu kambing, habislah ....susah nak jadi penternak yang berjaya dan jauhlah matlamat untk menjadi jutawan ternak.

Pada kali ini saya nak berkongsi dengan anda tentang

Bengkel Usahawan Kambing Mega-Utusan

Iklan tersebut diterbitkan pada Utusan Malaysia, sisipan Mega Agro pada 30 Mei 2008. Maklumat lanjut anda boleh membacanya disini

Ringkasannya bengkel berkenaan akan diadakan seperti berikut:
Tarikh : 14 dan 15 Jun 2008

Tempat : Banghuris Homestay, Sepang

Penyertaan : Terhad kepada 150 orang

Usahasama bengkel ini diantara pengimport kambing terbesar tempatan Perfect Agro dan Agro Bank.

Saya telah cuba menghubungi En. Faris dari Utusan, beliau berkata tempat masih ada banyak lagi tapi pertanyaan dah ramai yang bertanya cuma tunggu mereka buat pembayaran aje.

Pembayaran adalah sebanyak RM250, program tu katanya sampai malam tu pasal tempat tinggal disediakan supaya mudah untuk para peserta.

Segala pembayaran boleh dibuat melalui bank draf wang pos/ kiriman wang pos atau cek atas nama "UTUSAN MELAYU (MALAYSIA) BERHAD" sebelum 11 Jun 2008 dan selagi tempat masih ada.

Hah...apa tunggu lagi kalau dah ada niat nak tuntut ilmu tu apa salahnya joint bengkel ni untuk meningkatkan ilmu pengetahuan. Saya tak dapat joint sebab ada majlis kenduri kahwin.

Maklumat lanjut anda boleh hubungi En. Faris di 012-3417112 atau En. Rosli 012-2846811 atau En. Sopian 017-8725716

Selangkah menjadi jutawan

Tiada ulasan:

Powered By Blogger