Jumaat, 16 Mei 2008

Mesin Potong Rumput untuk Ternakan

Salam sejahtera,

Apa khabar pembaca sekelian? Harapnya sihat-sihat belaka. Pada penulisan saya yang lalu, saya ada cerita tentang rumput napier yang siap di potong dan dijual untuk ternakan seperti kambing, lembu dan kerbau.

Nah minggu ini saya sertakan gambar mesin berkenaan yang sempat saya ambil bila saya singah di rumah Cikgu Halim, di Simpang Ampat Alor Gajah.







Mesin ini mudah digunakan untuk memotong rumput ternakan. Rumput yang biasa digunakan adalah rumput napier kerana ia panjang dan mudah untuk disorong masuk kedalam mesin ni.

Harga mesin ni, saya difahamkan hampir RM3,000.00 dan menggunakan kuasa elektrik.

Jadi kepada penternak yang memiliki ternakan melebihi 300 ekor eloklah memiliki mesin ini kerana ia boleh menjimatkan pembelian pallet tapi pastikan rumput napier sudah ditanam.


Selangkah menjadi jutawan

Sudahkah anda mendapatkan ebook RAHSIA KAMBING? Dapatkannya hari ini.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak semua kambing akan makan rumput yg telah dimesin tersebut..

kambing yang biasa meragut tak suka makan rumput yang hancur.

Powered By Blogger