Rabu, 28 Mei 2008

Jutawan Kambing

Salam sejahtera semua,
Harap semuanya dalam khabar yang baik, pada minggu cuti sekolah ni mungkin ada yang dah plan nak cuti panjang bersama keluarga.
Pada minggu lalu, saya balik kampung dan dapat berita yang amat menggembirakan.... kambing saya dah beranak dapatlah 4 ekor dari 3 ibu. Alhamdulillah ini durian runtuh dan berkat kesabaran sebagai penternak selama ini.
Walaupun sedih dengan kehilangan penjantan yang bergelar Sharukkhan, tapi ada jugalah peninggalannya yang baru lahir 4 ekor ni.
Seronok tengok anak-anak kambing ni, hilang strees kerja kejap. Pada minggu lalu juga ada pelanggan, Rahsia Kambing.com yang berjumpa saya di KL, dia ni dari Kelantan kebetulan ada kat KL so sembang-sembang tentang nak mulakan projek ternakan kambing ni....jadi saya pun kongsilah ilmu setakat yang saya tau.
Mungkin dalam bulan Jun dia nak mulakan projek ni, kayu kandang semuanya dah ada, cuma nak start cari baka.
Jadi matlamat untuk jadi jutawan kambing akan tercapai tapi bukanlah dalam masa yang singkat seperti skim cepat kaya, perlu ada usaha, kesabaran dan doa untuk terus maju.
Bersama ni saya paparkan gambar-gambar anak kambing.....


Kasihnya ibu pada anak-anaknya


Hariz (4tahun) pun dah tunjuk minat nak jadi penternak....

Selangkah menjadi jutawan
===================
Kini terhangat di pasaran
===================

Tiada ulasan:

Powered By Blogger