Ahad, 9 Disember 2007

Jutawan Ternak

Fuhh, minggu ni rasa letih sikit melayan karenah anak kambing baru. Penat memang penat tapi rasa puas dan seronok tengok kecomelan anak kambing.

Kepuasan rasa tak terhingga bila kita tengok anak kambing yang baru dilahirkan dengan bulunya yang comel dengan kelahiran baru juga akan menguatkan semangat kita untuk meningkatkan usaha kita, saya dah start berangan nak mula besarkan kandang tapi mungkin Febuari 2008 nanti, buat masa ni dana tak cukup.

InsyaAllah dengan pengumuman menteri asas tani, tentang keperluan negara didalam industri penternakan ini, bertambah semangatlah saya selangkah menjadi jutawan.

Agaknya mereka yang bergelar jutawan ternak sekarang mungkin melalui masa-masa susah dan senang. Yang penting USAHA, DOA dan TAWAKKAL.

Tahun baru makin hampir apa matlamat anda? Hah matlamat tak penting?

Multi Billionaire, seperti Bills Gate, Warren Buffet dan Donal Trump mengatakan matlamat dan objektif amat penting.

Begitu juga jutawan kita, Azizi Ali(Penulis Buku), Irfan Khairi (Jutawan internet), Datuk Tony Fernandez (Air Asia) dan ramai lagi.

Kalau anda ingin tahu betapa besarnya kuasa anda menentukan matlamat, sila emailkan kepada saya di faridsulaiman@gmail.com dangan tajuk: Kuasa Matlamat.

Saya akan menceritakan kalau ramai nak tau.

Sehingga jumpa lagi.

Selangkah menjadi jutawan

Tiada ulasan:

Powered By Blogger