Jumaat, 31 Oktober 2008

Kambing untuk Dijual






Salam sejahtera,






Pada 7 ke 8 bulan yang lalu beberapa orang rakan saya telah menceburi diri dalam bidang ternakan kambing.






Tapi yang uniknya ternakkan beliau agak unik dimana mereka ada kambing tapi tak ada kandang dan mereka kerja makan gaji macam biasa, kambingnya diuruskan oleh orang lain.






Hah...sekarang ni memang macam-macam boleh jadi, cara mereka ni dah ramai orang buat, dimana anda boleh tumpang kepada mereka yang ada kandang dan menyediakan perkhidmatan penjagaan termasuk ubat yang berkaitan ternakkan, cuma anda perlu beli kambing dan membayar upah penjagaan dengan hanya RM1.00 sehari untuk seekor...






Ia RM1.00 aje sehari, saya pinggil kaedah ni sebagai kaedah perkhidmatan sewaan kandang.






Yang lebih menariknya rakan-rakan saya ni, mereka menternak tak sampai 1 tahun tapi dah dapat anak kambing 3 ekor dengan mula menternak hanya 5 ekor dan kebetulan masa beli induk tu ada yang dah bunting....wah hebatnya....




Kambing untuk dijual

Jadi dipendekkan cerita rakan-rakan saya ingin menjual kambingnya yang berusia 6 bulan dengan harga yang amat berpatutan.

Berikut adalah biodata anak-anak kambing tersebut:

1. 3 ekor kambing jantan

2. Usia: 6 bulan
3. Ibu Jenis Boer

4. Bapaknya Jenis Jamnapari

Harga yang menarik yang rakan tawarkan adalah RM500 seekor...wah harga yang agak murah bukan. Ohh Lokasinya dekat Batang Berjuntai, Kuala Selangor.
Tauke ni (kawan saya) namanya, Dazaly (o133461979), Mazuan dan Hafiz (0173623654) jadi kalau anda berminat nak pergi tengok anak kambing bolehlah hubungi mereka ni, diaorang boleh bawak anda dari KL ke Kuala Selangor.

Bersama ni mereka sertakan gambar anak-anak kambing tersebut....comelnya...









Selangah menjadi jutawan

1 ulasan:

Naz berkata...

Bila aku tengok kambing-kambing ko, seronok rasanya. Ialah, bila sesuatu usaha start dengan zero dan saban hari ianya bercambah dan membiak, mesti terbit rasa kepuasan melakukan semua ini. Kata orang berbudi kepada tanah akan mendapat hasilnya...