Isnin, 5 Oktober 2009

Saham Penternakkan

Salam sejahtera,

Selamat Hari Raya Aidilfitri, rasanya belum terlambat lagi mengucapkan selamat kepada semua pembaca blog ini.

Kali ini saja nak berkongsi berita yang saya tengok di tv3 semalam tentang saham penternakkan, ya lah saya pun sempat tengok sebahagian aje, para pelabur memohon untuk syarikat yang berkaitan mengembalikan wang pelaburan mereka. Saya pun tak taulah syarikat pelaburan mana yang terlibat.

Dulu pun ada juga terbaca syarikat buat pelaburan penternakkan lembu yang dapat pengiktirafan kementerian pembangunan usahawan kalau tak silap saya, samapai pelabur tersebut minta campur tangan menteri...

Sebelum ini pun ada saya menerima panggilan telefon dari sebuah syarikat yang membuat saham ternakkan ini yang beroperasi di Bangsar, tapi saya kurang berminat tentang saham ternakkan, saya lebih suka buat sendiri atau pergi lihat tempat tersebut dan buat research tentang projek tu.... sekarang nak buat research tak susah taip aje apa nama projek dan syarikat kat dalam internet lepas tu nanti macam-macam akan keluar..... kat situ kita bacalah komen diaorang.

Saya tak nafikan ramai yang pelabur yang terlibat semalam kebanyakannya terdiri dari mereka yang telah berumur, mungkin mereka melabur untuk persaraan nanti.
Apa yang saya ingin kogsikan kepada para pembaca blog ni, saya pernah terbaca buku Azizi Ali, katanya dalam dunia ni jarang sangat perniagaan yang boleh memberi pulangan yang melebihi 30% keatas untuk setahun... Ya SETAHUN. Ada pun mungkin sikit kot dan bukan 1 bulan....

Jadi berhati-hatilah bila nak melabur, sebab orang sekarang tak takut hukum Tuhan, mereka cuma nak keseronokkan dan kemewahan dunia semata.


BERHATI-HATILAH SELALU.....

Tiada ulasan: