Jumaat, 31 Oktober 2008

Kambing untuk Dijual






Salam sejahtera,






Pada 7 ke 8 bulan yang lalu beberapa orang rakan saya telah menceburi diri dalam bidang ternakan kambing.






Tapi yang uniknya ternakkan beliau agak unik dimana mereka ada kambing tapi tak ada kandang dan mereka kerja makan gaji macam biasa, kambingnya diuruskan oleh orang lain.






Hah...sekarang ni memang macam-macam boleh jadi, cara mereka ni dah ramai orang buat, dimana anda boleh tumpang kepada mereka yang ada kandang dan menyediakan perkhidmatan penjagaan termasuk ubat yang berkaitan ternakkan, cuma anda perlu beli kambing dan membayar upah penjagaan dengan hanya RM1.00 sehari untuk seekor...






Ia RM1.00 aje sehari, saya pinggil kaedah ni sebagai kaedah perkhidmatan sewaan kandang.






Yang lebih menariknya rakan-rakan saya ni, mereka menternak tak sampai 1 tahun tapi dah dapat anak kambing 3 ekor dengan mula menternak hanya 5 ekor dan kebetulan masa beli induk tu ada yang dah bunting....wah hebatnya....




Kambing untuk dijual

Jadi dipendekkan cerita rakan-rakan saya ingin menjual kambingnya yang berusia 6 bulan dengan harga yang amat berpatutan.

Berikut adalah biodata anak-anak kambing tersebut:

1. 3 ekor kambing jantan

2. Usia: 6 bulan
3. Ibu Jenis Boer

4. Bapaknya Jenis Jamnapari

Harga yang menarik yang rakan tawarkan adalah RM500 seekor...wah harga yang agak murah bukan. Ohh Lokasinya dekat Batang Berjuntai, Kuala Selangor.
Tauke ni (kawan saya) namanya, Dazaly (o133461979), Mazuan dan Hafiz (0173623654) jadi kalau anda berminat nak pergi tengok anak kambing bolehlah hubungi mereka ni, diaorang boleh bawak anda dari KL ke Kuala Selangor.

Bersama ni mereka sertakan gambar anak-anak kambing tersebut....comelnya...









Selangah menjadi jutawan

Khamis, 9 Oktober 2008

Selamat Hari Raya

Salam Sejahtera,

"Selamat Hari Raya"


Dikesempatan ini saya dan keluarga ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin

Macam mana dengan raya anda, tentu seronok? Saya dan keluarga macam biasalah beraya di Melaka dan Kuala Lumpur.



Ramai juga saudara mara yang datang, sambil beraya sempat juga jengah kandang kambing saya pada hari raya lalu.

Dalam diam tak diam bilangan kambing saya telah genap 20 ekor, pada bulan puasa yang lalu beranak lagi 2 ekor kambing, sekor betina dan sekor jantan.



Ada juga beberapa pelanggan ebook saya Rahsia Kambing yang telah memulakan projek ternak kambing dan telah mula berkembang. Alhamdulillah.




Promosi Jualan Raya

Sempena hari raya ini juga saya ada membuat promosi untuk menjual seekor kambing jantan berusia 1 tahun 3 bulan, baka ini elok untuk dijadikan penjantan. Berat kambing kacukan kampung Jamnapari dianggarkan 68kg. Harga pasaran dianggarkan RM1200 hingga RM1300.

Inilah baka Penjantan kacuk

Hariz seronok main dengan Kajal (nama kambing tu...)

Hah...tengok dia dengan Hariz diatas tentu dah boleh agak besar kambing ni kan...


Untuk pelawat blog ini anda boleh membeli dengan harga RM950 sahaja (tidak termasuk transport)





Kalau sesiapa yang berhajat bolehlah hubungi saya di 0133643101.





"Selamat Hari Raya"





Selangkah menjadi jutawan